Zeg maar dag tegen de papieren tijgers.

Maak de OPP-fouten nooit meer, zodat jouw OPP's bruikbare documenten worden.

Kies hieronder jouw datum *
Herken je deze uitspraken?
  • Ik zou zo graag willen dat de leerkracht wat meer met het OPP doet in de klas
  • Ik doe eigenlijk maar wat en hoop dat ik de juiste keuzes maak
  • Bij de evaluatie van het OPP hoor ik bijna altijd dat ze het plan niet uitgevoerd hebben
  • Ik ben de hele ochtend bezig geweest en er staat nog bijna niks op papier
  • Wat een ontzettend rotdocument is het ook
  • Ik ben de enige die zich druk maakt om de OPP’s
  • Een hoop administratie voor…tja voor wat eigenlijk?
  • Wat een berg werk, maar of de leerling wat aan dit plan gaat hebben….ik betwijfel het
  • Ik probeer elke keer wat anders, maar niks werkt echt lekker

Stel jij het schrijven van OPP’s ook zo lang mogelijk uit? Omdat je het een rotklus vindt of omdat er zoveel tijd in gaat zitten. Of misschien omdat het je nog niet goed lukt om de OPP’s zo te schrijven dat jullie er in school ook echt steun aan hebben.
Je hebt niks tegen het schrijven van een OPP, maar wel tegen het schrijven van een document waar niemand wat aan heeft.

Enorm frustrerend, want je weet dat je veel sterkere OPP’s kan schrijven.
Een OPP waar de leerling van profiteert, maar waar ook de leerkracht weet wat hem of haar in de klas te doen staat. Al van alles geprobeerd, maar het lukt nog niet om van het OPP een praktisch document te maken dat jullie wél gebruiken.
Dan maak jij nu waarschijnlijk ook één van de meest gemaakte fouten bij het schrijven van een OPP, waardoor het nu vooral draken van documenten zijn.
Documenten met weinig impact voor de dagelijkse praktijk.

In het webinar: ‘Help mijn OPP werkt niet’ deel ik de meest gemaakte fouten tijdens het schrijven van een OPP met je, zodat je die nooit meer maakt.

Ik vertel je graag wat je anders moet doen, zodat je in een handomdraai bruikbare OPP’s schrijft

Ik weet hoe jij je nu voelt, want ik heb me ook zo gevoeld. Ik was het zat om uren tijd te steken in het schrijven van een plan dat daarna in de la verdween. Daarom zocht ik precies uit hoe ik ervoor kon zorgen dat mijn OPP’s wél uitgevoerd werden. Vanaf dat moment werd het OPP elke keer een plan op maat. Eén waarbij de leerkracht zich betrokken voelde, één waar de leerling echt wat aan had. Eén waar ik niet een hele dag mee bezig was.

Hoe jij dat voor elkaar krijgt, wil je al heel lang uitzoeken, maar het is je nog niet gelukt om daar tijd voor te vinden. Begrijpelijk, want je hebt al zoveel op je bordje liggen. Gelukkig heb ik precies voor je op een rijtje wat je moet doen én laten om van jouw OPP’s sterke en praktische documenten te maken.

Ik deel tijdens het webinar precies wat jij moet doen om ook zulke OPP’s te schrijven. Ik vertel je ook welke fouten de meeste IB-ers maken, zodat jij ze nooit meer maakt.

Na het webinar:

  • Weet jij exact welke fouten de meeste IB-ers maken bij het schrijven van een OPP
  • Kost het schrijven van een OPP veel minder tijd
  • Worden jouw OPP’s wél uitgevoerd
  • Weet je wat je moet doen om te zorgen dat je team zich medeverantwoordelijk voelt voor het OPP
  • Maak jij de juiste keuzes tijdens het schrijven van een OPP
  • Zijn OPP’s geen ‘moetjes’ meer, maar dragen ze bij aan het onderwijs dat jullie geven.
Ik weet namelijk zeker dat jij ook goede OPP’s wilt schrijven, maar dat je als een stekker baalt dat het nu vooral zeeën van tijd kost zonder dat jullie als school er zelf iets aan hebben.

In een webinar van een uur deel ik de meestgemaakte fouten bij het schrijven van een OPP.
Natuurlijk vertel ik je ook wat je vooral wél moet doen, zodat jij in een handomdraai knallers van OPP’s schrijft.

Zeg maar dag tegen de papieren tijgers, het is tijd voor een bruikbaar document.

Meld je hieronder aan voor een van de gratis webinars

Zeg maar dag tegen de papieren tijgers.

Maak de OPP-fouten nooit meer, zodat jouw OPP's bruikbare documenten worden.

Kies hieronder jouw datum *
Scroll naar boven