Buzz je mee? Iedereen aan het woord

Op studiedagen wil je graag ieders mening horen. Soms lastig, want niet elke collega spreekt makkelijk in de groep. Met deze werkvorm krijg je iedereen aan het praten over het onderwerp. Ook te gebruiken in de klas, overigens.

Hoe werkt het?

  • Je stelt de vraag waarover je wilt dat je collega’s gaan nadenken. Je vertelt dat je wilt dat ze hierover in tweetallen nadenken en overleggen. Eventueel geef je nog 1 minuut denktijd in stilte voordat je collega’s bespreken. Ook geef je aan hoeveel overlegtijd er is.
  • Je geeft een duidelijk startsein.
  • Het geluidsniveau geeft een goede indicatie hoever collega’s zijn met overleggen.
    In het begin is men vaak wat aarzelend en zal zachter praten. Daarna komt het overleg goed op gang. Wanneer alle punten besproken zijn, zal het volume weer wat afnemen. Is de tijd nog niet om dan kan je op het moment dat het merendeel van de groepen klaar is, toch afronden.
  • De opbrengst van hetgeen besproken is deel je in de groep. Vraag elk groepje een hoogtepunt te noemen.

Wie maakt de doorstroomtoets niet?

Omdat je je tijd beter kan gebruiken dan zoeken naar het antwoord!

In principe maakt elke leerling die naar het VO gaat de doorstroomtoets. Maar....er zijn een paar uitzonderingen.
Omdat ik elk jaar toch weer moest opzoeken welke uitzonderingen er zijn, besloot ik er een handig overzicht van te maken.
Zodat je direct weet wie de toets niet hoeft te maken of welke resultaten je uit de overzichten mag laten.

Handig, in één oogopslag duidelijk
Laat je gegevens achter en ik stuur je het overzicht direct toe.

Ik houd zelf ook niet van spam.
Daarom stuur ik je ongeveer een keer per maand een nieuwsbrief en heel af en toe een extra mail met een fijne tip of een mooie aanbieding

Scroll naar boven